Najgorsze korki w UK w 2017 roku

0
88

Ile miał najdłuższy korek w tym roku? Który trwał najdłużej? Jakie są najczęstsze przyczyny? Oto dane za ostatni rok.

Firma analityczna Inrix poinformowała, że kierowcy i przedsiębiorstwa stracili przez zakorkowane autostrady miliony funtów w skutek straconego paliwa i czasu .

Inrix przeanalizował utrudnienia w ruchu na autostradach i drogach ekspresowych, w okresie od września 2016 roku do sierpnia 2017.

Największy korek

Największy okazał się zator na M5 w Somerset, 4sierpnia 2017 roku. Sznur samochodów ciągnął się wówczas na 36 mil, a utrudnienia w ruchu trwały przez 15 godzin.

Przyczyną było rozlane paliwo po zderzeniu się dwóch ciężarówek, co skutkowało wymianą nawierzchni. Straty z tym związane wycenia się na 2.4 mln funtów.

Najczęstsze utrudnienia

Autostradą, na której najczęściej dochodzi do utrudnień w ruchu okazała się M6, która zajmuje najwięcej pozycji w czołowej piątce zatorów.

Drugi co do wielkości korek miał miejsce właśnie na M6-tce. 7 kwietnia 2017 roku awaryjna naprawa wiaduktu Thelwall spowodowała opuźnienia od zjazdu nr 21 do zjazdu nr 16. Utrudnienia w ruchu trwały 8 godzin.

25 sierpnia tego roku ponownie doszło do zatoru na M6-tce, pomiędzy zjazdem nr 17 a 23. Zepsuta ciężarówka spowodowała korki trwające 8 godzin.

13 grudnia 2016 roku, pożar ciężarówki na M6 niedaleko Preston (zjazd 32) doprowadził do zamknięcia 3 pasów i 10-godzinnych korków.

Największym zatorem na drodze ekspresowej był ten z 29 listopada na A406W nieopodal Wembley w Londynie. Wypadek i pożar samochodu spowodował utrudnienia w ruchu sięgające 15 mil. Po ugaszeniu pożaru konieczna była wymiana nawierzchni.

Przyzczyny

Wśród najczęstszych przyczyn zakorkowanych dróg Inrix wymienia między innymi wycieki paliwa, które są skutkiem kolizji, awarie pojazdów i nieplanowane naprawy estakad i wiaduktów.

Wśród czynników wydłużających korki, są także niespodziewane konsekwencje wypadków, jak np konieczność wymiany fragmentu nawierzchni drogi, która może zająć kilka godzin.

Według Highways England, który zarządza autostradami i innymi drogami szybkiego ruchu, 85% incydentów na drogach jest usuwanych w ciągu godziny.

W swoich analizach Inrix nie wziął pod uwagę zaplanowanych robót drogowych.