Sieć New Look zapowiedziała obniżkę cen ze względu na spadek sprzedaży. 80% wszystkich produktów firmy ma kosztować mniej niż 20 funtów.

Obniżka cen w sklepach odzieżowych New Look jest wynikiem ciągłego spadku sprzedaży.

W zakończonym w marcu roku finansowym firma odnotowała spadek w sprzedaży typu “like-for-like” (sprzedaż w tych samych sklepach teraz i rok wcześniej) o 11,7%, a sprzedaż online spadła o 19%.

Wielu klientów New Look odchodzi do Boohoo, jednego z jej największych konkurentów. Sprzedaż trzech głównych marek Boohoo: PrettyLittleThing, Boohoo i Nasty Gal była o 53% wyższa w ostatnim kwartale w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku.

Marki Boohoo są skierowane do klientów w wieku od 18 do 28 lat, a ich średnia cena to około 15 funtów i w przeciwieństwie do New Look są dostępne tylko online.

W marcu, w ramach zatwierdzonej umowy z wierzycielami (CVA), New Look przedstawił plan ratunkowy, który zakładał zamknięcie 60 sklepów firmy w Wielkiej Brytanii.

New Look, który w Wielkiej Brytanii zatrudnia 15 300 pracowników poinformował, że będzie starał się przenieść część z blisko 1000 zagrożonych zwolnieniem osób do pozostałych sklepów.

Wraz z zamknięciem przynoszących straty sklepów firma planuje obniżenie kosztów wynajmu i rewizję warunków umów w 393 z 533 pozostałych sklepów.

Lista zamykanych sklepów tutaj.